Weekendje Dubai

Ons weekendje Dubai met Maarten en Maaike was geweldig! Veel te kort natuurlijk, dat hadden we van te voren ook wel kunnen zeggen, maar toch. Het is vanuit Koeweit maar een vlucht van een kleine anderhalf uur, dus je zit er Uitzicht_38e_verdiepingzo. Sydney vond het toch te lang om op schoot te zitten. Ze loopt nu, dus die wilde graag door het gangpad rondlopen. Jay en Noud vonden de vlucht juist te kort, want de Cars film was nog niet afgelopen:-) We wilden snel de huurauto’s ophalen en naar het Hotel rijden. Maar ja, dat snel konden we wel vergeten. Waarom duurt het huren van auto’s nou altijd zo lang, geen idee. We hadden autostoeltjes erbij gehuurd. Nou de een was te klein en de andere was stuk. Na lang heen en weer gepraat, zouden ze de volgende ochtend 2 goeie stoeltjes brengen. En inderdaad, de volgende ochtend werden er twee gloed nieuwe stoeltjes in het plastic bij het Hotel afgeleverd.

We hadden een suite geboekt in het Four Points Hotel aan de Sheikh Zayad road (de hoofdstraat door Dubaistad). We kregen de sleutel van de kamer op de 38 verdieping. Een hele mooie suite, met 3 slaapkamers, woonkamer, keuken en badkamers genoeg en met een geweldig uitzicht. Helaas was het ook in Dubai een beetje stoffig, dus geen heldere blauwe lucht, maar wel lekker warm. De kinderen op bed gegooid en wij lekker aan de Corona en de Rose die we meegenomen hadden van het vliegveld.

Burj_al_arabDe volgende ochtend op weg naar de nieuwste Mall, Dubai Mall, waar een heel groot aquarium in zit. Het zag er erg mooi uit. ‘s Middags hebben we Jay afgezet bij z’n vriendje Kerem die verhuisd is naar Dubai. Z’n slaapspullen meegenomen en afgesproken dat we hem de volgende dag weer op zouden halen. Jay helemaal blij Skibaannatuurlijk en Kerem ook! Wij zijn vervolgens naar het Madinat Jumeirah Resort gegaan, waar we gezellig rond hebben gelopen in de souk en hebben gelunched met uitzicht op Burj al Arab. Daarna naar de Mall of the Emirates, waar we de skibaan hebben bewonderd. ‘s Avonds weer aan de Corona en rose gezeten en het lekker laat gemaakt. Maaike heeft het geweten;-)

Zaterdag waren we net op tijd voor het ontbijt, het ging bijna sluiten. Uitgecheckt en naar de Palm gereden. Daar is onlangs het Atlantis Hotel geopend op de buitenste ring van de Palm. Geweldig om te zien. Ook hier een heel groot aquarium en een heerlijk strand waar we hebben gegeten. Hier gaan we zeker een keer terug om er een paar dagen te vertoeven. Daarna Jay weer opgehaald, die het super had gehad. Atlantis_hotel En als afsluiting naar Ibn Butatta Mall (Ja, ik weet het dit is de derde mall die we gezien hebben). Toen naar het vliegveld en weer naar huis. Ja ik zei het al veeeeel te kort. Voor herhaling vatbaar!!! (foto’s bekijken)