Sportief

TenniscourtDunlop_racket  Het zit er niet altijd in, maar ik kan wel sportief zijn als ik wil. Deze week heb ik dan ook twee sporten beoefend die ik al in geen jaren meer had gedaan.

Op zondag ben ik wezen tennissen bij het Hilton. Elke zondag worden er een of twee banen gehuurd door een groepje Nederlandse meiden. Ze hadden al een paar keer gevraagd of ik ook kwam, maar eigenlijk ga ik elke zondag met Sydney naar de Mum’s and Tot’s (theekransje) van de British Ladies Society. Toen wilde ik een keer gaan tennissen en toen kwam ik er achter dat ik helemaal geen racket meer heb. Tijdens ons weekendje Dubai heb ik voor een mooi prijsje een mooi Dunlop racket gescoord, dus dat excuus had ik niet meer. Naar dat koffiegeleut van de Mum’s en Tot’s hoef ik natuurlijk ook niet elke week, dus afgelopen zondag ging ik tennissen met Dorien, Wil en Marion. Van 9:00 tot 11:00 hebben we heerlijk getennist. Het serveren moet ik nog flinGolfbaan_plastic_matjek oefenen, zelfs met de bal opgooien had ik moeite, maar voor de rest ging het nog wel aardig. Ik had wel flinke spierpijn de volgende dag. In m’n rechterarm had ik wel verwacht, maar m’n billen?? Volgens m’n moeder komt dat door het ballen rapen!

Gisteren heb ik met Wil een balletje geslagen op de golfbaan. Wil golft hier al een tijdje en had ook al een paar keer gevraagd: ga nou mee. Nu was haar vaste golfmaatje Marion geblesseerd aan d’r schouder en zou ze alleen moeten. Dus ik m’n golfstokken uit het vet gehaald (m’n handschoentje was helemaal verteerd) en op naar de golfbaan in Ahmadi. Dit is geen gewone golfbaan, want Golfbaan_de_brown er ligt namelijk helemaal geen gras! Heel de baan is van zand. Echt grappig om te zien. Je neemt een plastic grasmatje mee van ongeveer 40 bij 30 cm en dat leg je overal neer waar je bal terecht komt. En van dit grasmatje kan je de bal dan weer weg slaan. Alleen op de green als je gaat putten, dan gebruik je het matje niet. Het grappige is dat ze het ook geen green, maar brown noemen! Het was super rustig en we hadden de baan bijna voor ons zelf. Er liep alleen een hoop werklui rond, want komend weekend is er het Ahmadi Open, dus de baan moet er natuurlijk pico bello uitzien. We hebben dan ook de 9 holes kris kras door elkaar gelopen met een hoop bekijks van de tuinmannen. Net als bij het tennissen, sloeg ik met heGolfbaan_naast_de_bunkert golfen ook nog wel een aardig balletje, dat viel me reuze mee. Maar natuurlijk won Wil met gemak. We hebben een heerlijke ochtend gehad, volgende week weer!

Groetjes Bianca

Leave a comment